Norion Bank AB meddelar om förtida inlösen av primärkapitalinstrument (AT1) med ISIN SE0012377687

Norion Bank AB (”Norion Bank”) kommer den 28 mars 2024 att genomföra en förtida inlösen av primärkapitalinstrument (AT1) (”Obligationerna”) med ISIN SE0012377687 med ett totalt utestående nominellt belopp om 500 000 000 SEK som emitterades den 28 mars 2019.

Norion Bank kommer, i enlighet med obligationsvillkoren, att utöva sin rätt att påkalla förtida inlösen av Obligationerna. Obligationerna löses in till ett pris motsvarande det nominella värdet tillsammans med upplupen men obetald ränta till och med dagen för inlösen. Norion Bank har i förväg erhållit ett skriftligt medgivande från Finansinspektionen om att lösa in Obligationerna.

Inlösendagen är den 28 mars 2024 och betalning kommer i enlighet med obligationsvillkoren att erläggas till de som på avstämningsdagen den 21 mars 2024 är registrerade som innehavare av Obligationerna hos Euroclear Sweden AB.

Norion Bank kommer att skicka ett meddelande, via Nordic Trustee & Agency AB (publ), om förtida inlösen till de som hos Euroclear Sweden AB är registrerade som innehavare av Obligationerna samt publicera meddelandet på Norion Banks webbplats.

I samband med inlösen kommer Norion Bank att ansöka om avnotering av obligationerna hos Nasdaq Stockholm.

Detta meddelande ges endast i informationssyfte och ska inte uppfattas som ett erbjudande att köpa eller sälja, eller som en begäran om anbud att köpa eller sälja Norion Banks värdepapper.