Instalco kjøper seg opp på Sørlandet

Instalco kjøper Lund Elektro AS og blir dermed et tverrfaglig selskap i Kristiansand. Lund Elektro er en totalleverandør av elektriske anlegg i Agder-regionen, med base i Kristiansand.

Selskapet ble stiftet i 2011 og jobber primært med installasjon av digitale løsninger for boliger («smarte hus»), ladestasjoner og solceller. Lund Elektro omsetter for ca. 15 millioner kroner og har ni ansatte.

– Lund Elektro er et veldrevet selskap som ligger langt fremme på installasjoner for digitale elektriske løsninger. Oppkjøpet vil gjøre oss helt tverrfaglige i regionen og vi ser gode muligheter for samarbeid mellom selskapene etter vår Instalco-modell, sier Kåre Henning Åsly, Forretningsområdesjef Sør/Vest Instalco Norge.

Instalco har allerede tre selskaper i Agder-regionen; Moi Rør (VS), Halvard Thorsen (VS) og Ventec (ventilasjon).

– Vi er glade for å bli en del av Instalco og være med på å utvikle både vår egen og konsernets virksomhet i regionen sammen med våre nye søsterselskaper, sier Lars Kristiansen, Daglig leder i Lund Elektro.

Instalco kjøper 100 prosent av aksjene i Lund Elektro AS, med ferdigstillelse 7. mars.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Kåre Henning Åsly, Forretningsområdesjef Sør/Vest Instalco Norge, +47 936 322 00, kare.henning.asly@instalco.se
Mathilda Eriksson, IR-sjef, +46 70 972 34 29, mathilda.eriksson@instalco.se