Net Insights vd Crister Fritzson har sålt aktier

Stockholm – Net Insights vd Crister Fritzson har sålt cirka 5 miljoner B-aktier i Net Insight AB (publ).

Net Insights vd Crister Fritzson har idag den 8 maj sålt cirka 5 miljoner B-aktier i Net Insight till ett pris om 5,14 kronor styck, vilket motsvarar det vägda genomsnittspriset under de senaste tio handelsdagarna. Efter försäljningen äger Fritzson cirka 7,2 miljoner aktier i Net Insight och är därmed även fortsättningsvis en av bolagets största aktieägare. Transaktionen genomfördes utanför börsen före börsens öppnande, köpare var Net Insights största ägare Briban Invest AB.

”I samband med att jag tillträdde som vd i Net Insight ville jag gå in med en större investering i bolaget med tanke på den stora potentialen jag såg och fortfarande ser. Denna investering finansierades delvis via en kredit som nu förfallit. Min syn på bolagets potential har bara växt sig starkare och jag har fortsatt majoriteten av mitt ägande kvar i Net Insight,” säger Crister Fritzson.

Transaktionen kommer att insynsrapporteras till Finansinspektionen enligt gällande regler.

För mer information, kontakta:
Rickard Dahlgren, General Counsel på Net Insight AB, 08-685 0400, rickard.dahlgren@netinsight.net

Om Net Insight

Net Insight (Nasdaq: NETI B) erbjuder marknadens mest högpresterande och öppna lösningar för videotransport och molntjänster till innehållsleverantörer, och utgör branschstandard i fråga om flexibilitet och tjänster för kontribution, distribution och distansproduktion av liveinnehåll.

I över 25 år har världens ledande rättighetsägare, tv-bolag, produktionsbolag, tjänsteleverantörer och företagskunder förlitat sig på Net Insights Emmy®-vinnande Nimbra-lösning för att garantera sina medialeveranser. Idag samarbetar Net Insight med hundratals kunder, för att säkerställa mediatransport över alla IP-nätverk och cloud, i över 70 länder. Med den optimala mixen av virtualiserade, molnbaserade och IP-baserade lösningar är Net Insights produktportfölj den enda på marknaden som stöder alla stora industristandarder, protokoll och cloud.

För mer information, se netinsight.net

Följ oss: LinkedIn: linkedin.com/company/net-insight/ X: twitter.com/NetInsight