Suomen poliittisilla lakoilla vaikutuksia SSAB tulokseen

Suomessa 11.3.2024 käynnistyneiden poliittisten lakkojen arvioidaan heikentävän SSAB Europen ensimmäisen vuosineljänneksen liiketulosta noin 350 miljoonalla Ruotsin kruunulla. Jatkuessaan vuoden toisella neljänneksellä lakot heikentävät lisäksi liiketulosta arviolta noin 125 miljoonalla kruunulla viikoittain.

Lakot ovat poliittisia mielenilmauksia Suomen hallitusta vastaan, eivätkä liity SSAB:n ja työntekijöiden välisiin suhteisiin. Lakot vaikuttavat SSAB:n toimintoihin, mutta SSAB pyrkii rajoittamaan vaikutukset asiakastoimituksiin.

Lisätietoja:
Olavi Huhtala, SSAB Europe, SSAB Europe -divisioonan johtaja, olavi.huhtala @ssab.com,
puh. +358 20 592 9157
Viktoria Karsberg, VP Head of Corporate Identity and Group Communications, viktoria.karsberg@ssab.com,tel +46722335288
Per Hillström, Head of Investor Relations, per.hillstrom @ssab.com, tel. +46 702 95 29 12

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen käännös ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta.