Kommuniké från extra bolagsstämma i Kindred Group plc

Vid dagens extra bolagsstämma i Kindred Group plc ("Kindred" eller "Bolaget") beslutade stämman att godkänna styrelsens förslag att ändra Bolagets nuvarande stiftelseurkund och bolagsordning för att, bland annat, tillgodose en budgivares rätt till tvångsinlösen.

Vid Kindreds extra bolagsstämma som hölls den 15 mars 2024 ("Extra Bolagsstämman") var 41,64 procent av det nominella värdet av totalt utgivna aktier/svenska depåbevis ("SDB") representerade vid stämman och 99,99 procent av de representerade aktierna/SDB:erna (41,64 procent av totalt utgivna aktier/SDB) röstade för styrelsens förslag att ändra Bolagets nuvarande stiftelseurkund och bolagsordning för att, bland annat, tillgodose en budgivares rätt till tvångsinlösen. I enlighet med artikel 135 i Companies Act (Cap.386 of the Laws of Malta) krävdes det att lägst 75 procent av aktier/SDB som deltog och hade rätt att rösta vid den Extra Bolagsstämman röstade för förslaget. Eftersom detta krav uppfylldes så godkändes förslaget och den nya stiftelseurkunden och bolagsordningen kommer inom kort lämnas in till Maltas företagsregister för registrering.

Kindred Group plc