Valberedningen i Axolot Solutions Holding AB (publ) reviderar sitt förslag till ordförande i Bolagets styrelse inför årsstämman 8 maj 2024

Axolot Solutions Holding AB meddelar att dess valberedning reviderar sitt förslag till ordförande i Bolagets styrelse, inför årsstämman onsdagen den 8 maj.

Peter Lysell, befintlig ordförande i Bolagets styrelse, har av valberedningen föreslagits som styrelseordförande även för nästa mandatperiod. Nu har Peter Lysell meddelat att han på grund av ett annat engagemang kommer att befinna sig längre perioder i Asien och därför måste avböja omval. Av denna anledning har Lennart Holm tillfrågats om han skulle vara beredd att kliva in som ordförande ifall bolagsstämman så beslutar, vilket han har accepterat. Peter Lysell önskar kvarstå i styrelsen som ledamot.

Valberedningen föreslår därmed omval av styrelseledamöterna Peter Lysell, Lennart Holm, Mats Lindstrand och Erica Nobel, samt nyval av Lennart Holm som styrelsens ordförande.