Arctic Paper byter likviditetsgarant till Carnegie

Arctic Paper S.A. har sagt upp likviditetsgarantuppdraget med Erik Penser och har utsett Carnegie Investment Bank AB till ny likviditetsgarant för bolagets aktier på Nasdaq Stockholm. Åtagandet sker inom ramen för Nasdaq Stockholms regelverk om likviditetsgaranter.

I uppdraget som likviditetsgarant förbinder sig Carnegie att fortlöpande kvotera priser för Arctic Papers-aktien i enlighet med de från var tid gällande minimikraven för likviditetsgaranter som fastställs av Nasdaq Stockholm. Syftet är att förbättra likviditeten i aktien och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs.

Carnegies uppdrag påbörjas den 30 november 2023.

Denna information är sådan som Arctic Paper är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-11-30 08:19 CET.