Förslag till årsstämman i JM AB (publ) 2024 avseende ordförande och styrelseledamöter

Valberedningen i JM AB har beslutat att föreslå årsstämman 2024 följande beträffande styrelsens sammansättning.

Antal ledamöter i styrelsen: Sju ordinarie ledamöter.
Valberedningen föreslår omval av Fredrik Persson som ordförande i styrelsen. Valberedningen föreslår vidare omval av ledamöterna Stefan Björkman, Kerstin Gillsbro, Jenny Larsson, Olav Line, Thomas Thuresson samt nyval av Liia Nõu. Camilla Krogh har avböjt omval.
Liia Nõu, född 1965, är för närvarande VD för Pandox. Innan Liia tillträdde rollen som VD för Pandox 2021 var hon CFO från det att hon började på Pandox 2007, och hade innan det CFO-roller på bland annat General Electric Baltics & Nordics, Song Networks, Tele2 och Kuwait Petroleum. Liia har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm. Hon är styrelseledamot i Modern Times Group AB.
Valberedningens övriga förslag kommer att anges i kallelsen till årsstämman.
Valberedningen för JM AB är sammansatt enligt följande:

• Anders Oscarsson (ordförande), AMF Tjänstepension och AMF Fonder
  • Marianne Nilsson, Swedbank Robur Fonder
  • Frank Larsson, Handelsbanken Fonder
  • Anders Algotsson, AFA Försäkring
  • Fredrik Persson, styrelseordförande i JM.