Inwido bland Europas klimatledare 2024

Inwido tar en hedrande plats på Financial Times prestigefulla hållbarhetslista.

Financial Times har sammanställt en lista över Europe's 500 climate leaders 2024 (https://www.ft.com/climate-leaders-europe-2024). Inwido kniper en plats på listans övre halva, och hamnar på plats 11 inom segmentet - Construction & Building materials. Bland de knappt 50 svenska företag som tar sig in på listan landar Inwido på en fin 18:e plats.

"Vi är väldigt glada över vår placering bland Europas klimatledare. För Inwido är klimatarbetet högt prioriterat och vi har satt som mål att uppnå nettonollutsläpp i vår verksamhet och värdekedja senast 2050. Vår vision är att vara ledande inom hållbarhet i vår bransch, och den här typen av uppmärksamhet visar att vi är på rätt väg", säger Fredrik Meuller, VD och koncernchef för Inwido och fortsätter: "Med hjälp av ansvarsfullt producerade och energieffektiva fönster och dörrar kan människor skapa en hållbar livsstil, hemma och på jobbet. Det är det vi brinner för - att göra livet inomhus bättre."

Inwidos science-based targets blev nyligen godkända av Science Based Targets initiative.
Läs mer: Inwidos science-based targets godkända (https://www.inwido.com/sv/media/pressmeddelande/inwidos-science-based-targets-godkanda)