Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB publicerar årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) ("SBB") har idag publicerat årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023 på sin webbplats.

Årsredovisningen finns tillgänglig på SBB:s webbplats, samt i bifogad fil.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Helena Lindahl, Finansdirektör, ir@sbbnorden.se,press@sbbnorden.se

Informationen är sådan som Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-04-30 15:45 CEST.

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (SBB) är Nordens ledande fastighetsbolag inom social infrastruktur. Bolagets strategi är att långsiktigt äga och förvalta samhällsfastigheter i Norden och hyresreglerade bostadsfastigheter i Sverige samt att bedriva ett aktivt fastighetsutvecklingsarbete. Genom SBBs stora samhällsengagemang finner kommuner och andra intressenter en långsiktig samarbetspartner i bolaget. Bolagets B-aktie (symbol SBB B) och D-aktie (symbol SBB D) handlas på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Mer information om SBB finns på www.sbbnorden.se.