Sampo-konsernin vastuullisuusraportti vuodelta 2023 on julkaistu

SAMPO OYJ                       LEHDISTÖTIEDOTE                      27.3.2024 klo 12.45

Sampo-konsernin vastuullisuusraportti vuodelta 2023 on julkaistu

Sampo-konsernin vastuullisuusraportti vuodelta 2023 on julkaistu osoitteessa www.sampo.com/vuosi2023. Raportissa luodaan katsaus siihen, miten Sampo-konserni varmistaa vastuulliset liiketoimintakäytännöt, integroi vastuullisuusnäkökohdat sijoitus- ja vakuutustoimintaansa sekä tukee henkilöstöään ja toimii yhteisöissään.

- Ilmastoon ja ympäristöön liittyvät aktiiviset kehitystoimet säilyttivät tärkeän asemansa vuonna 2023. Sampo sitoutui Science Based Targets -aloitteeseen (SBTi) ja ryhdyimme kehittämään konsernitasoisia tieteeseen perustuvia ilmastotavoitteita
omalle toiminnallemme ja sijoituksillemme SBTi-aloitteen metodologian mukaisesti, toteaa konsernijohtaja Torbjörn Magnusson.

Uudet Euroopan unionin vastuullisuusraportointivaatimukset koskevat myös Sampo-konsernia. Sampo alkoi valmistautumaan yritysten kestävyysraportointidirektiivin (Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD) ja siihen liittyvien eurooppalaisten kestävyysraportointistandardien (European Sustainability Reporting Standards, ESRS) toimeenpanoon vuonna 2023. Lainsäädännöllisten muutosten takia Sampo-konsernin vuoden 2023 vastuullisuusraportti on viimeinen nykyistä raportointirakennetta noudattava vastuullisuusraportti. Konsernin vastuullisuusraportointi sisällytetään CSRD:n mukaisesti osaksi hallituksen toimintakertomusta vuodesta 2024 eteenpäin.

Lisätiedot:

Johanna Tynkkynen