Myndighetsgodkännanden har givits för offentligt bud på Essitys dotterbolag Vinda

Isola Castle Ltd har idag, tillsammans med Vinda International Holdings Limited (Vinda), offentliggjort att erforderliga myndighetsgodkännanden för det offentliga budet på aktierna i Vinda har erhållits. Länk till pressmeddelandet: https://www1.hkexnews.hk/listedco/listconews/sehk/2024/0304/2024030402230.pdf

Den 15 december 2023 meddelade Essity (https://www.essity.se/media/press-release/villkorat-offentligt-bud-p-100-procent-av-aktierna-i-essitys-dotterbolag-vinda/b21a30c52ed8f7e4/) att Isola Castle Ltd, ett bolag indirekt helägt av Asia Pacific Resources International Limited (APRIL), meddelat att det kommer att lämna ett villkorat offentligt bud till aktieägarna i Vinda International Holdings Limited (Vinda) att förvärva aktierna i Vinda för 23,50 HKD per aktie. Essity stöder budet och har undertecknat ett oåterkalleligt åtagande om att acceptera budet för hela sitt innehav om 51,59 procent av aktierna i Vinda. Det offentliga budet motsvarar ett totalt värde på aktierna i Vinda om cirka 28,3 miljarder HKD (37,3 miljarder SEK). Transaktionen förväntas generera en köplikvid till Essity om cirka 15 miljarder HKD (19 miljarder SEK).