Beslut vid extra bolagsstämma i HMS Networks

HMS Networks AB (publ) har den 26 januari 2024 hållit extra bolagsstämma. Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till årsstämman 2024, fatta beslut om nyemission av aktier med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Det totala antalet aktier som kan komma att emitteras ska högst uppgå till det antal aktier som motsvarar en tillräcklig emissionslikvid huvudsakligen för att refinansiera bolagets brygglånefacilitet om cirka 120 miljoner amerikanska dollar för förvärvet av Red Lion Controls Inc. och Red Lion Europe GMBH samt vissa tillgångar i andra jurisdiktioner och därtill för att säkerställa en effektiv kapitalstruktur.

Protokoll med fullständiga beslut från stämman kommer att göras tillgängligt på bolagets hemsida, www.hms-networks.com senast den 9 februari 2024.

För ytterligare information vänligen kontakta:
CEO Staffan Dahlström, telefon: 035-17 29 01
CFO Joakim Nideborn, telefon: 035-710 69 83

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ixxat®, Ewon® och Intesis®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft, Sibiu, Rotterdam och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Australien och Förenade Arabemiraten (UAE), samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter cirka mer än 800 personer och omsatte 3 025 MSEK under 2023. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm i segmentet Large Cap och sektorn Telecommunications.

Source:GlobeNewswire