WALLENSTAM: Styrelsebeslut gällande återköp av aktier

Vid årsstämman i Wallenstam AB (publ) den 3 maj 2023 fattade stämman beslut om att bemyndiga styrelsen att besluta om förvärv av egna aktier fram till nästkommande årsstämma. Styrelsen har idag beslutat att utnyttja detta bemyndigande utifrån årsstämmans beslutade villkor.

Förvärv kan ske på Nasdaq Stockholm eller annan reglerad marknad av högst så många egna B-aktier att bolagets innehav vid var tid inte överstiger 10 procent av samtliga aktier i bolaget. Förvärvet ska ske till det för bolaget bästa tillgängliga priset. De begränsningar i fråga om högsta och lägsta pris som följer av tillämpliga börsregler ska iakttas.

Syftet med bemyndigandet att förvärva egna aktier är att ge styrelsen handlingsfrihet att justera bolagets kapitalstruktur och skapa värde för bolagets aktieägare.

Wallenstam äger per dagens datum 1 500 000 egna B-aktier, köpta till en genomsnittskurs om 41,31 kronor per aktie inklusive courtage.