AppSpotr AB: Appspotr närmar sig målet om positivt kassaflöde

Appspotr har förstärkt sin finansiella position genom en optimering av kostnadsstrukturen och ett säkerställande av abonnemangsintäkter.

Appspotr meddelar idag en betydande utveckling i bolagets strategiska och finansiella riktning. Genom att genomföra kraftfulla åtgärder för att optimera kostnadsstrukturen, har Appspotr lyckats minska sin kostnadsmassa till cirka 800 TSEK per månad, från tidigare cirka 2,1 MSEK per månad och samtidigt säkrat stabila abonnemangsintäkter på cirka 500 TSEK per månad. Därmed närmar vi oss en av våra uppsatta milstolpar för bolaget, vilket syftar till att redovisa ett positivt månatligt kassaflöde.

Kommentar från Peter Wendel, ordförande i bolaget:

"Vårt PM daterat 2023-11-22, innebärande ett ordervärde om 662 TSEK ger oss ett gott tillskott till ovanstående abonnemangsintäkter samt en kvittens på initierade försäljningskampanjer. Vi fortsätter nu vårt arbete med att genom ökad försäljning uppnå ett efterlängtat positivt kassaflöde"