BrainCool AB (publ) – meddelar PwC Forensic Services utlåtande angående förre VD

Styrelsen i BrainCool AB (publ) gav PwC Forensic Services i uppdrag att genomlysa bolagets finansiella rutiner och processer i samband med att det uppdagats att förre VDn tagit ett förbjudet lån från bolaget till sig själv. PwC Forensic Service har nu presenterat sin utredning och skriver i sitt utlåtande följande:

”PwC Forensic Services har bistått BrainCool AB med en oberoende utredning rörande misstänkta oegentligheter hänförliga till bolagets tidigare vd. Syftet med PwC:s arbete har dels varit att identifiera potentiella avvikelser och verksamhetsfrämmande kostnader, och dels att gå igenom och föreslå förebyggande åtgärder för att stärka bolagets interna kontroll.

PwC har i sin genomgång inte identifierat några större verksamhetsfrämmande kostnader hänförliga till bolagets VD som kan anses otillbörliga, utöver den transaktion som BrainCool tidigare har kommunicerat om ca 7,7 MSEK.”

Styrelsen i BrainCool AB
Hans Henricsson-Styrelseordförande