Lagercrantz Group: Lagercrantz förvärvar Material Handling Modules

Lagercrantz har idag förvärvat 97% av aktierna i Material Handling Modules Europe AB (MHM), en ledande nordisk leverantör av modulariserade rullbane- och pallhanteringssystem till integratörer inom automationsindustrin. MHM är baserat i Glemmingebro i sydöstra Skåne och omsätter omkring 90 miljoner kronor med god lönsamhet.

"MHM har med hög kompetens och applikationskunskap skapat en unik position i branschen och byggt ett högt förtroende hos maskin- och systembyggare i Sverige och Norden. Vi tror mycket på bolagets fortsatta tillväxt både nationellt och internationellt och är stolta och glada över att kunna välkomna MHM i gruppen", säger Magnus Nilsson, VP Business Development Niche Products Division.

"Det känns mycket bra att överlämna det fortsatta ansvaret till en långsiktig och stabil ägare som kan hjälpa oss att ta verksamheten till nästa nivå. Som del i en större grupp får vi tillgång till både erfarenhet och resurser i vår utveckling och internationalisering", kommenterar Peter Nilsson, VD och fortsatt delägare i MHM.

För mer information om MHM, besök https://www.mhmodules.com/. MHM kommer att ingå i divisionen Niche Products från december 2023. Förvärvet förväntas generera ett mindre positivt tillskott till koncernens vinst per aktie på årsbasis.

Stockholm, 13 december 2023

Lagercrantz Group AB (publ)