Quartiers Properties AB: VD avgår för nya utmaningar

Quartiers Properties AB (publ) ("Quartiers" eller "Bolaget"), meddelar idag att VD Marcus Johansson Prakt, som har lett företaget sedan 2018, kommer att avgå från sin position för att utforska nya utmaningar utanför Bolaget. Marcus Johansson Prakt kommer att kvarstå som VD tills dess att en ny VD utsetts, dock längts till utgången av uppsägningstiden som löper under sex månader. Styrelsen kommer omgående att initiera en process för att utse en ny VD.

"Vi vill tacka Marcus för hans tid i Quartiers. Marcus har under sina fem år som VD och tidigare två år som CFO bidragit mycket positivt till verksamhetens utveckling. Bolaget står idag på en stark stabil grund. När Marcus om sex månader avslutar sin anställning önskar vi honom stort lycka till i sin fortsatta karriär", kommenterar Quartiers ordförande Jörgen Cederholm i en kommentar.