Q-linea tecknar utvärderingsavtal med referenslaboratorium i USA

Q-linea AB (publ) (OMX:QLINEA) meddelar idag att bolaget har tecknat ett utvärderingsavtal med ett stort referenslaboratorium med huvudkontor i USA.

I och med tillkännagivandet av FDA:s godkännande av ASTar-systemet och en gramnegativ panel (ASTar BC G- Consumable Kit) har Q-linea redan tecknat ett kontrakt inom ramen för Early Evaluation Program med ett stort referenslaboratorium och är i aktiva samtal med flera sjukhussystem för detsamma. Jim Kathrein, VP of US Commercial Operations, säger: "Det tidiga intresset för ASTar har varit mycket positivt och vi är glada över att kunna demonstrera vår helautomatiserade snabba AST-kapacitet på den amerikanska marknaden. Vi förväntar oss att se fortsatt starka resultat i linje med våra EAP-data och europeiska placeringar."