ITAB Shop Concept: Återköp av aktier i ITAB under vecka 9 2024

Under perioden 26 februari till 1 mars 2024 har ITAB Shop Concept AB (publ) ("ITAB") (LEI-kod: 2138001H6FCSZBP26351) återköpt sammanlagt 357 215 egna stamaktier (ISIN: SE0015962097) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen initierat i syfte att optimera kapitalstrukturen.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om högst 50 Mkr som ITAB tillkännagav den 28 september 2023. Återköpsprogrammet löper från och med den 29 september 2023 och fram till 14 maj 2024 och genomförs i enlighet med EUs marknadsmissbruksförordning (MAR) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (den så kallade "Safe Harbour-förordningen"). Syftet med återköpen är att optimera kapitalstrukturen och avsikten är att ITABs aktiekapital ska nedsättas genom en indragning av återköpta aktier.

Stamaktier i ITAB har återköpts enligt följande:

Datum Aggregerad Viktat Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK)
daglig genomsnittspris
volym (antal per dag (SEK)
stamaktier)
2024 60 815 17,5465 1 067 090,40
-26
2024 70 220 18,0935 1 270 525,57
-27
2024 67 996 18,5339 1 260 231,06
-28
2024 77 652 19,2905 1 497 945,91
-29
2024 80 532 19,9825 1 609 230,69
-03
-01

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Kepler Cheuvreux på uppdrag av ITAB. Efter ovanstående förvärv uppgår ITABs innehav av egna aktier per den 1 mars 2024 till 2 048 669 stamaktier och 4 400 000 aktier av serie C. Det totala antalet aktier, inklusive innehav av egna aktier, är 222 500 192, och antalet utestående aktier, exklusive innehav av egna aktier, är 216 051 523.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe Harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande.

Jönköping den 4 mars 2024

ITAB Shop Concept AB (publ)

Informationen lämnades för offentliggörande den 4 mars 2024 kl. 08:30 CET.