AppSpotr AB: Appspotr upptar lån från närstående om 950 TSEK

I samband med Appspotr AB:s genomförda kostnadsneddragningar har Appspotr upptagit ett lån från närstående på sammanlagt 950 TSEK.

Lånet

Bolaget har per 9 oktober ingått ett låneavtal med styrelseledamoten Håkan Johansson om att uppta ett kortfristigt lån om 950 TSEK. Lånet löper med en marknadsmässig ränta om 7,5 procent på årsbasis och senaste återbetalningsdag för lånet jämte upplupen ränta är den sista juni 2024. Appspotr AB äger rätt att återbetala lånet utan tillkommande kostnad innan förfallodagen. Lånet återbetalas i likvida medel alternativt via kvittning om långivaren så önskar och beslut på bolagsstämman så medger.

Pengarna ska primärt användas som ett brygglån för att täcka omställningskostnader till följd av de kostnadsbesparande åtgärder som har vidtagits.