Storytel Groups valberedning presenterar förslag till styrelse och ny styrelseordförande

Inför årsstämman i Storytel AB (publ) tisdagen den 14 maj 2024 föreslår valberedningen val av Hélène Barnekow till ny styrelseordförande och ledamot samt val av Ulrika Danielsson, Filippa Wallestam och Erik Tiden till nya styrelseledamöter.

Valberedningen föreslår att styrelsen ska bestå av åtta ordinarie styrelseledamöter. Vidare föreslås omval av styrelseledamöterna Alexander Lindholm, Joakim Rubin, Jonas Sjögren och Jonas Tellander samt nyval av Hélène Barnekow, Ulrika Danielsson, Filippa Wallestam och Erik Tiden. Hélène Barnekow föreslås väljas till ny styrelseordförande.

Som tidigare har kommunicerats ställer nuvarande styrelseordförande Hans-Holger Albrecht inte upp för omval. Även Lina Brouneus, Lutz Finger och Adine Grate har informerat valberedningen att de inte ställer upp för omval.

Valberedningens fullständiga förslag samt information om föreslagna styrelseledamöter och valberedningens motiverade yttrande finns på bolagets webbplats, www.storytelgroup.com. Storytels årsstämma hålls tisdagen den 14 maj 2024 i Stockholm.

Storytels valberedning inför årsstämman 2024 består av Tobias Edenman (utsedd av en ägargrupp bestående av Jonas Tellander, Annamaria Tellander, Paul Svedrup, Dimitra AB, Jon Hauksson och Kristoffer Lind AB), Rickard Wilson (utsedd av EQT), Hans-Peter Ostler (utsedd av Roxette Photo SA), Oscar Severin, (utsedd av Vitruvian Partners) samt styrelseordföranden Hans-Holger Albrecht. Tobias Edenman är ordförande i valberedningen.