Corem Property Group: Corem tecknar 6-åriga hyresavtal om totalt 2 200 kvm med Statens servicecenter i Stockholm Globen och Malmö

Corem har tecknat två 6-åriga hyresavtal med Statens servicecenter avseende totalt 2200 kvm kontorsyta i Stockholm Globen och Malmö.

Uthyrningarna avser fastigheten Arenan 6 i Stockholm Globen och fastigheten Carolus 32 i Malmö. Inflyttning beräknas till maj respektive augusti 2024.
Statens servicecenter, som förmedlar tjänster åt myndigheter, kommer på de servicekontor som öppnas i Corems fastigheter att erbjuda tjänster från bland andra Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Arbetsförmedlingen och Skatteverket. Kontoret i Stockholm Globen blir ett av Statens servicecenters största med ett beräknat antal kundbesök på 450 personer per dag.
"Det är glädjande att se att Statens servicecenter uppskattar våra välbelägna, moderna och funktionella kontorsytor. Med Statens servicecenter kan vi hälsa ännu en stabil långsiktig hyresgäst välkommen till Corem", säger Rutger Arnhult, VD på Corem.
Corem Property Group AB (publ)
FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA
Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@corem.se
Anna Lidhagen Ohlsén, Fastighetschef, 010-482 76 53, anna.lidhagen-ohlsen@corem.se

Corem Property Group AB (publ)
Box 56085, SE-102 17 Stockholm
Besök: Riddargatan 13 C
Org. nr: 556463-9440
www.corem.se
Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.