Ecoclime Group fortsätter tillväxtresan med bostadsrättsföreningar-ny affär i Skellefteå

Ecoclime Group har ingått ett avtal med Umia Skellefteå AB avseende produktleverans av en Evertherm-anläggning till Brf Linden i Skellefteå. Återvinning av värmeenergi ur spillvatten utgör en vital del av en omfattande energiuppgradering i föreningens fastighet. Anläggningen är planerad att vara fullt operationell under det andra kvartalet 2024. Ordervärdet uppgår till 1,4 MSEK.

Ecoclime Group har redan visat framgång med en liknande installation i Brf Solterrassens fastighet i Umeå, och har en pågående leverans till Brf Biologigränd, där installationen av två kompletta Evertherm-system påbörjades under fjärde kvartalet 2023. Att ytterligare en förening inom HSB Norr väljer en Evertherm-anläggning är ett tydligt bevis på Evertherms effektivitet och Ecoclime Groups expertis.

Yvonne Westermark, ansvarig Bostadsrättsföreningar på Ecoclime Group:

Umia är en viktig samarbetspartner till Ecoclime när det gäller installation av Evertherm-anläggningar. Jag känner stort förtroende för dem och är samtidigt mycket glad över att föreningen valt vår lösning som en hörnsten i deras strävan efter energieffektivisering.