Cheffelo publicerar årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023

Cheffelo, en ledande leverantör av matkassar i Norden och en pionjär inom skandinavisk foodtech, publicerade i dag sin årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2023. Koncernen rapporterade förbättrad lönsamhet samt starkt kassaflöde på en utmanande marknad. Styrelsen föreslår en utdelning på 1,78 SEK (0,30) per aktie i enlighet med Cheffelos utdelningspolicy.

Genom sina varumärken Linas Matkasse i Sverige, Godtlevert och Adams Matkasse i Norge samt RetNemt i Danmark levererade koncernen nästan 15 miljoner måltider till sina 68,7 tusen aktiva kunder under året. Nettoomsättningen uppgick till 999,7 MSEK och rörelseresultatet (EBIT) till 30,7 MSEK.

Hållbarhetsrapporten är integrerad i rapporten, och visar framsteg inom flera områden. Bland annat integreras för första gången Scope 1 samt Scope 2 utsläpp, med målet att inkludera Scope 3 i nästa års rapport.

Rapporten publiceras på svenska och engelska och båda är tillgängliga på företagets webbplats www.cheffelo.com

VD Walker Kinman kommenterade: "Teamet har lagt ner ett enormt arbete under året för att uppnå alla våra strategiska must-win-battles, vilket inte bara lett till återgång till lönsam tillväxt utan också lagt grunden för vår fortsatta utveckling."