OptiCept erhåller maskinorder från ledande olivoljeproducent i Spanien

OptiCept Technologies AB (ticker: OPTI) har idag skrivit avtal med en kund i Spanien gällande oliveCEPT®. Det spanska bolaget Aceites Canoliva S.L. (“Canoliva”) har lagt en order till ett värde av 155 000 Euro. Maskinen testades under den gångna säsongen och övergår i och med kontraktets underskrift i kundens ägo.

Aceites Canoliva har efter att ha utvärderat CEPT-teknologin i sin produktion, beslutat att investera i teknologin. Ordervärdet uppgår till 155 000 Euro med betalningsvillkor 30 dagar från kontraktets underskrift.

"oliveCEPT® bidrar starkt till både bättre produktkvalitet och processeffektivitet för Canoliva. Vi är stolta över att leda olivindustrin i Andalusien in i framtiden med hjälp av ny teknik". Säger Pepe Cano, VD, Canoliva.

Canoliva är ett prisbelönt familjeföretag som varit verksamma i närmre ett halvt sekel. De har sin bas i Cordoba, Andalusien i Spanien. Canoliva är den andra kunden på kort tid som väljer att investera i oliveCEPT®.

“Vi är mycket glada att kunna knyta till oss ytterligare en kund i Andalusien, som är en nyckelmarknad för oss inom olivsegmentet. Canoliva, som är kända för sin höga kvalité kommer bli en mycket bra referens för oss framöver”. Säger Thomas Lundqvist, VD, OptiCept Technologies.